Bez sledování cen u konkurence se žádný majitel e-shopu neobejde. S pomocí propracované, komplexní strategie a přeceňování se reálný zisk nebo maximální prodejnost jednoduše neobejde. Cenotvorba odráží všechny vaše kroky v podnikání a nabízení produktu zákazníkům. Jelikož žijeme ve světě řízeném cenou, cena definuje služny nebo zboží nejvíce. Zaměřte se na sledování konkurence a uvidíte, že díky přeceňování dosáhnete maximálního zisku.

Se slevami a snižováním cen uvážlivě šetřete

V případě, že budete muset zdražit zboží, vyvarujte se skokového zvyšování cen. To zákazníky určitě odradí. Pusťte se do nenápadného zdražování, ale nepřesáhněte magickou hodnotu o více než deset procent. O stávající zákazníky byste mohli lehce přijít a nové si najdete hůře. V případě, že nabízíte podobné produkty, zkuste u jednoho z nich dát výraznou slevu nebo viditelně nízkou cenu. Přeceňování pojímá sledování cen konkurence, ovšem také zahrnuje dynamické, aktualizované strategie. V případě zlevňování zboží, dbejte na to, abyste u klientů nebyli zařazeni do kategorie nejlevnějšího prodejce. Ani tato cesta není volbou, která zvýší reálné zisky, i když tuzemští spotřebitelé slyší na slevy a akce různého druhu. Se slevami a výhodnými nabídkami proto uvážlivě šetřete – a opět platí, sledujte konkurenci, budete ve výhodě.

Přeceňování a cenová optimalizace při studování tisícovek společností dokázaly, že jednoprocentní zdokonalení ceny se projevilo jako 11,1procentní růst v profitu. Cena rozhoduje o výsledném profitu. V momentě nulové cenové strategie vám nezbývá dostatečné množství prostředků na další rozvoj produktu, služby, propagace, a potažmo celé společnosti. Přeceňování se týká i zažitých tahů, mezi něž patří stanovení ceny s magickým číslem devět – tedy cenovka jako 29, 89 nebo 399 Kč přitáhne více zákazníků než číslice zakončené nulou 30, 90, 400 atd.

1 komentář