Dvě klíčové oblasti, které jsou v současnosti alfou a omegou úspěchu snad každé moderní firmy, se nazývají řízení vztahů se zákazníky (CRM) a project management. Tyto dva, doslova průkopnické přístupy se nyní stávají ještě silnějšími – stačí je propojit v rámci jednoho systému.
Význam CRM pro úspěšné řízení projektů
Řízení vztahů se zákazníky je stěžejní strategií všech společností, které se snaží udržet daleko před konkurencí. Procesním nástrojem je CRM systém – umožňuje podnikům sledovat, analyzovat a optimalizovat interakce s klienty, a tím zvyšovat jejich celkovou spokojenost zákazníků, jakožto i zvyšovat šance na nové obchodní příležitosti.
Co je CRM již víte, ale jak přesně může CRM posílit řízení projektů?
V první řadě jde o centralizaci dat. Propojení CRM systému s project managementem usnadňuje sdílení důležitých informací mezi jednotlivými odděleními (obchod, marketing a projektový tým). Tímto způsobem se minimalizuje ztráta dat, a naopak zvyšuje transparentnost. Dané skutečnosti přispívají k efektivnějšímu plánování a řízení projektů.
Výhody jsou zřejmé i v rámci lepšího pochopení zákazníků. Vhodně zvolené CRM nabízí projektovým manažerům a jejich týmům přístup ke klíčovým informacím o zákaznících. Mohou tak hlouběji porozumět skutečným potřebám, preferencím a prioritám, což zúročí při vytváření projektů.
Za zmínku však stojí také automatizace a pokročilý monitoring. CRM standardně poskytuje nástroje pro automatizaci části projektových procesů (např. fakturace, sledování pracovních hodin, komunikace se zákazníky). I to samozřejmě napomáhá k rychlejšímu a efektivnějšímu průběhu projektů.
Mezi další klíčové body, ve kterých je patrná synergie CRM a projektového řízení, patří efektivnější alokace zdrojů, komplexnější predikce či přesnější monitoring výkonnosti projektů.