Bez náhradních dílů se provozovatelé osobních i nákladních automobilů neobejdou. Jaké ale zvolit? Originální, nebo cenově dostupnější náhražku? A jak je to s používáním náhradních dílů z druhé ruky?
Provozování osobních i nákladních vozidel nebývá levnou záležitostí. Obzvláště těch, které již nějaký ten rok pamatují. Doslouží-li nějaký náhradní díl, je třeba ho vyměnit. Jak postupovat?
Autorizovaný servis
Úplně nejlepší je svěřit porouchané vozidlo do služeb autorizovaného servisu, jehož mechanici používají výhradně originální díly. Ty jsou pro vůz samozřejmě nejlepší. To platí jak na osobní, tak i užitková vozidla včetně zemědělské techniky. Do traktorů Zetor zkrátka používejte výhradně náhradní díly Zetor.
Originální versus repasovaný
Originální náhradní díly jsou sice o něco dražší, ale vězte, že to, zač si připlácíte, je kvalita. Originální díl vám rozhodně vydrží delší dobu než jeho náhražka. Pokud jsou pro vás nové originální náhradní díly finančně nedostupné, sáhněte po těch repasovaných. Tedy rozebraných, očištěných a perfektně opravených.
Na díly z druhé ruky zapomeňte
Repasované náhradní díly se dají srovnat s repasovanými počítači. Jsou perfektně opravené a funkční, tedy ozkoušené. Jejich opotřebované a deformované části jsou nahrazeny originálními součástkami. Repasované náhradní díly jsou zkrátka lepší volbou než tzv. no name díly z druhé ruky, o nichž noc nevíte. Kdo je používal a co všechno mají za sebou.
Díly do veteránů a historických vozidel
Oříškem může být sehnat náhradní díly do vozidel, která se už nevyrábějí. Typickým příkladem může být brzdový váleček Škoda 1203. Náhradní díly tohoto typu jsou zase k sehnání na speciálních e-shopech.
Staré jako nové
Například na bvm.cz seženete díly pro vozy značky Tatra, Zetor, Liaz, Avia, Karosa, Desta, ale třeba i Praga a již zmíněné Škoda 1203. Nové i repasované. Elektro vybavení, startéry, alternátory, díly brzd, rozdělovače, tlumiče, spojky i lamely. Vaše staré auto zkrátka díky nim mlže být jako nové.